a

طراحی شده توسط سپنتا

8:00 - 19:00

ساعات کاری : شنبه تا پنجشنبه

تماس با ما

09123056430

اینستاگرام

تلگرام

جستجو
فهرست
 
خانه > مقالات  > خرید چکش بادی در سال ۱۴۰۱

خرید چکش بادی در سال ۱۴۰۱

خرید چکش بادی

برای خرید چکش بادی به چه اطلاعاتی نیاز دارید؟ چکش بادی که به عنوان ابزارهای بادی دستی نیز شناخته می ‌شود، ابزاری همه کاره است که توسط یک کمپرسور هوا کار می‌ کند و می‌ تواند چند اتصال مختلف داشته باشد.

در مطالب قبلی شما را با خرید چکش برقی در سال 1401 آشنا کردیم. در ادامه همراه ما باشید تا در مورد این نوع چکش ها اطلاعات بیشتری به دست آورید.

شرکت مهدیران ارائه دهنده برترین انواع چکش های تخریب بادی و برقی و همچنین کمپرسور های دیزلی می باشد.

چکش های تخریب بادی ابزاری هستند که می توانند کارهای مختلف تخریب و برهنه کردن را انجام دهند و آن را برای بازسازی و سایر پروژه ها در اطراف خانه بسیار مفید می کنند.

در گاراژ، چکش بادی یا اسکنه بادی کمکی ضروری برای بازکردن پرچ های جامد، بیرون زدن اتصالات CV و سایر کارهای جداسازی قطعاتی است که انجام آنها با دست بسیار دشوار است.

خرید چکش بادی

خرید چکش بادی

چکش های بادی دستی ابزارهای بسیار ساده ای هستند که همه چیز را در نظر می گیریم. لوله ای وجود دارد که می تواند یکی را از مجموعه گسترده ای از اتصالات ابزار بگیرد که با یک سوئیچ به یک دستگیره دستی متصل می شود که لوله در زاویه قائم قرار دارد.

این ضریب شکل، که در سایر ابزارهای برقی مانند مته و تفنگ میخکوبی رایج است، برای هر کسی که تجربه استفاده از ابزارهای دیگر را دارد، گرفتن چکش بادی و شروع استفاده از آن را آسان می کند.

از آنجایی که فقط یک نوع چکش بادی اصلی برای انتخاب وجود دارد، توجه شما اساساً به اندازه کاری که باید با چکش بادی خود انجام دهید خلاصه می شود.

به خاطر داشته باشید که بیشتر چکش‌های بادی برای کار مداوم به حدود 4 cfm جریان هوا نیاز دارند.

توصیه می کنیم از کمپرسوری استفاده کنید که بتواند حداقل این مقدار را پمپاژ کند، اگرچه بیشتر بهتر است. مخازن هوای بزرگتر نیز به ذخیره مقدار هوای مورد نیاز برای راه اندازی آنها کمک می کند.

برای اینکه دید بهتری به شما بدهد، چکش پنوماتیکی که می ‌تواند با استفاده از کارگران تعمیر و نگهداری از آن برای شکستن جاده‌ها و پیاده‌روها، راکت بسیار زیادی ایجاد کند، شکل بزرگ ‌تر (و پر سر و صداتر) از چکش بادی دستی است.

چکش‌های بادی با اندازه‌های صنعتی نیز وجود دارند که در فورج‌ها و کارخانه‌های جوشکاری استفاده می‌ شوند که می ‌توانند فلز جامد را بر روی صفحه سندان ثابت شکل داده و فشرده کنند.

با این حال، برای اکثر کارهای فلزکاری و دمو نوسازی، اکثر مردم متوجه می شوند که چکش هوای دستی پایه برای اکثر مشاغل به خوبی به آنها کمک می کند، مشروط بر اینکه با اتصالات مناسب همراه باشند و کمپرسور هوا از عهده کار برآید.

برای چه چیزی به چکش بادی نیاز دارید؟

هنگام در نظر گرفتن اندازه و ظرفیت چکش بادی که قصد خرید آن را دارید، کاری را که برای آن استفاده خواهید کرد در نظر بگیرید.

حتما این مقاله را نیز مطالعه کنید
آشنایی با کمپرسور دیزلی

چکش های بادی، مانند ابزارهای چرخشی و ابزارهای نوسانی، فقط به اندازه اتصالاتی که در نهایت با آنها استفاده می کنید مفید هستند.

می توانید از چکش های بادی برای انجام کارهای مختلف استفاده کنید

مغازه های فلزکاری از چکش بادی برای برش و شکل دادن به فلز استفاده می کنند.

چکش های هوا برای مسطح کردن، شکل دادن و برش دادن بیشتر فلزات از آلومینیوم نازک درجه یک، مس و سایر مواد مانند فولاد ساختاری 10 استفاده می شود.

همچنین از آنها برای صاف کردن و صاف کردن فلز نیز استفاده می شود.

گاراژ ها از اسکنه‌های هوا برای آزاد کردن مهره‌های یخ ‌زده، بریدن لوله‌های اگزوز، شکستن بست‌های کمک فنر و برای شکافتن اتصالات توپ و بوش‌های لاستیکی استفاده می ‌کنند.

مغازه های نجاری و سنگ کاری نیز از چکش بادی برای سرعت بخشیدن به کارهای اسکنه کاری و کنده کاری روی چوب و سنگ استفاده می کنند.

در محل کار، چکش های بادی را می توان برای کارهای مختلف استفاده کرد، اما معمولاً برای حذف موادی مانند کاشی، سیمان، ملات و غیره استفاده می شود.

بسته به کاری که برای آن به چکش بادی نیاز دارید، طیف گسترده ای از اتصالات مناسب برای اکثر مدل هایی که می توانید انتخاب کنید وجود دارد.

اکثر اتصالات چکش بادی جهانی هستند و ضمیمه های تولید کنندگان مختلف معمولاً با ابزار سایر سازندگان مطابقت دارند.

ویژگی هایی که باید در چکش های بادی جستجو کنید

چکش‌ های بادی ابزار ساده‌ای هستند که ویژگی ‌های بسیار زیادی ندارند – فشار هوا یک پیستون نوسانی را به کار می‌گیرد و بس.

با این حال، چند نکته وجود دارد که می توانید هنگام مقایسه چکش های هوایی مختلف به دنبال آن باشید.

دسته‌های ارگونومیک و ویژگی‌های کنترل لرزش می ‌توانند در هنگام استفاده از چکش بادی، مقداری از فشار ضربه را از دستان شما دور کنند.

محفظه آلومینیوم یا آلیاژ ابزار را نسبتاً سبک وزن نگه می دارد و در عین حال محکم و بادوام باقی می ماند.

طول ضربه های مختلف، BPM (ضربه در دقیقه) و طول میل بشکه نیز مواردی هستند که باید در هنگام نگاه کردن به چکش های هوایی مختلف مورد توجه قرار گیرند.

گیره های تدریجی پیشرونده نه تنها کنترل بیشتری بر روی سرعت چکش بادی به شما می دهند، بلکه می توانند روشن شدن تصادفی ابزار را نیز سخت تر کنند.

کنترل بیشتر و ایمنی یک ماشه پیشرونده باعث می شود که این ویژگی به ویژه برای واحد های سنگین تر با بشکه های بلندتر وجود داشته باشد.

ویژگی ‌های تغییر سریع ابزار به شما امکان می‌ دهد سریع‌ تر بین اسکنه و ابزار جابه‌جا شوید. حتی بهتر است اگر تعویض لوازم جانبی بدون کمک ابزار انجام شود.

انتخاب خوبی از اسکنه ها و ملحقات در یک کیت به شما این امکان را می دهد که بدون نیاز به سرمایه گذاری روی مجموعه ای از ضمیمه ها، از ابزار درست خارج از جعبه استفاده کنید. البته هر چه اسکنه بیشتر و تنوع بیشتر باشد بهتر است.

یک کیف حمل از ابزار در هنگام حمل و نقل در برابر آسیب محافظت می کند، در حالی که پیوست های همراه را به طور همزمان مرتب نگه می دارد.

حتما این مقاله را نیز مطالعه کنید
هر آنچه در مورد چکش بادی باید بدانید

مقایسه چکش های بادی

مقایسه چکش های بادی به انتخاب یک چکش با قدرت کافی برای انجام کاری که باید انجام دهید و سپس به چند چکش ختم می شود.

چکش‌ های بادی سبک برای برش ورق فلز و انجام اسکنه ‌کاری خوب مناسب هستند، در حالی که معمولاً برای کارهای خودروسازی به چکش‌های بادی سنگین ‌تر روی می‌ آورید.

  • قدرت

قدرت چکش بادی معمولاً در مصرف بادی که از کمپرسور بادی می گیرد نشان داده می شود و بر حسب فوت مکعب در دقیقه (cfm) داده می شود.

هرچه چکش بادی قوی تر باشد، بادی بیشتری مصرف می کند و میانگین cfm بالاتری خواهد داشت.

به طور کلی، چکش‌های بادی بلندتر و قوی ‌تر، برای کاربردهای کم ضربه، حداکثر 3 cfm و برای حداکثر قدرت ضربه تا 13 cfm می‌ کشند.

اکثر چکش های بادی، صرف نظر از cfm، به فشار مداوم 90 پوند بر اینچ مربع (psi) برای کارکرد قابل اعتماد نیاز دارند.

ارقام cfm و psi چکش بادی مورد نظر خود را با کمپرسور بادی مقایسه کنید و از سازگاری آنها مطمئن شوید.

  • اندازه و طول ضربه

طول کورس مسافتی است که پیستون با هر سیکل طی می کند و این رقم معمولاً بر حسب اینچ ارائه می شود.

یک چکش بادی معمولی و متوسط ​​دارای طول کورس 2 5/8 اینچ است و می تواند تا 3 اینچ حرکت کند.

هرچه طول کورس بیشتر باشد، سرعت پیستون در پایان یک چرخه ضربه بیشتر است و قدرت بیشتری می تواند به اسکنه برساند.

برای قرار دادن پیستون هایی با طول کورس مشخص، یک چکش بادی می تواند دارای لوله کوتاه، لوله متوسط ​​یا لوله بلند باشد.

چکش های بادی لوله کوتاه با cfm کم برای کارهای سبکی که به جای قدرت محض به مهارت و کنترل نیاز دارند، مانند برش ورق های فلزی و پانل های بدنه مناسب هستند.

از سوی دیگر، چکش های بادی لوله بلند برای کارهای سخت تری مانند چکش زدن پایه ها و شل کردن مهره های گیر کرده مناسب تر هستند.

اندازه چکش بادی همچنین می تواند به قطر ساقه اسکنه و سوراخ آن اشاره داشته باشد که نشان می دهد کدام نوع اتصالات اسکنه را می تواند داشته باشد.

دهانه های ساقه معمولاً در محدوده 0.4 اینچ قرار دارند، در حالی که قطر سوراخ ها در حدود 3/4 اینچ یا نزدیک به آن هستند.

به خاطر داشته باشید که سازندگان معمولاً به مشخصات ابزار خود پایبند هستند، که ممکن است با ابعاد ابزار جهانی سازگار باشد یا نباشد.

  • پیوست ها

اکثر چکش های بادی دارای مجموعه ای از اتصالات مانند اسکنه و ابزارهای شکل دهی هستند.

مارک های خوب معمولاً دارای پنج یا بیشتر اسکنه به عنوان یک مجموعه هستند و اینها سازمان دهنده خود را در کیف حمل دارند.

همچنین به قطر شیلنگ توصیه شده یا قطر ورودی چکش هوا نیز توجه کنید تا مطمئن شوید که با تنظیم شیلنگ کمپرسور هوا سازگار است.

  • سرعت

سرعت چکش بادی معمولاً بر حسب ضربات در دقیقه (BPM) داده می شود. هر چه BPM سریعتر باشد، کار را سریعتر انجام می دهد.

برای کارهایی که شامل برش و آسیاب می شود، BPM بیشتر به برش تمیزتر و یکنواخت تر نیز تبدیل می شود.

مدل‌های چکش بادی مناسب دارای BPMS به 2000 یا بیشتر خواهند بود و برخی از واحدهای قدرتمندتر قادر به 3000 BPM هستند.

حتما این مقاله را نیز مطالعه کنید
خرید شیلنگ باد کمپرسور

یک مدل چکش بادی با BPM بالا همراه با یک ضربه طولانی می ‌تواند یکی از قوی ‌ترین واحدهایی باشد که می‌توانید بخرید و معمولاً گران‌ ترین آن‌ها نیز هست.

  • وزن و نویز

چکش های بادی سبک وزن می توانند تا 3 پوند سبک باشند، در حالی که مدل های سنگین تر می توانند تا 6 پوند وزن داشته باشند. به خاطر داشته باشید که چکش های بادی بلند هستند.

اکثر واحدها دارای 90 دسی بل یا بیشتر هستند.

قرار گرفتن در معرض سر و صدای بلند 90 دسی بل به مدت 8 ساعت احتمالاً منجر به آسیب شنوایی می شود.

در صورت امکان از محافظ شنوایی استفاده کنید و بین کارهایی که از چکش بادی استفاده می کنند، مکرر استراحت کنید.

  • استفاده از چکش هوا، نگهداری و ایمنی

مانند اکثر ابزارهای برقی، چکش بادی ابزار قدرتمندی است که در یک کیت دستی بسته بندی شده است. چکش بادی را دست کم نگیرید. فشاری که می تواند وارد کند به راحتی آسیب جدی می زند، به خصوص با یک اسکنه تیز متصل است.

دفترچه راهنمای کاربر را برای سطح فشار هوای توصیه شده بررسی کنید و مطمئن شوید که کمپرسور هوای خود را قبل از اتصال چکش هوا مطابق با آن تنظیم کنید.

هرگز از فشار هوا فراتر از مشخصات نامی ابزار استفاده نکنید، زیرا می تواند باعث خرابی چکش بادی و حتی آسیب دیدن آن تحت بار شود.

روغن کاری منظم ابزار نیز بخش مهمی از نگهداری است و باعث می شود چکش بادی بسیار نرم تر کار کند.

همچنین شلنگ هوا را قبل از اتصال به چکش هوا از نظر ذرات یا گرد و غبار بررسی کنید.

رعایت نکات ایمنی هنگام کار با این دستگاه یکی از نکات مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد از جمله موارد زیر:

قبل از شروع کار از نبود کابل و تاسیسات برق، آب و گاز اطمینان حاصل کنید.

سیم های برق این دریل ها بلند بوده و گاهی باعث افتادن یا حوادث دیگری می شود. بنابراین، هنگام کار با آن باید مراقب باشید.

حتما از دسته کمکی استفاده کنید و مته را تا حد امکان ثابت نگه دارید.

استفاده از عینک ایمنی برای محافظت از چشم ها یکی از نکات مهمی است که باید رعایت شود. برای کنترل دستگاه، هنگام استفاده، هر دو دسته اصلی و جلو را محکم بگیرید.

توجه داشته باشید که هنگام استفاده از این دستگاه برای سوراخ کردن سطوح، نیازی به اعمال فشار زیادی ندارید و فقط می توانید فشار ملایم و ثابتی وارد کنید.

نحوه قرارگیری شما می تواند تعادل و کنترل شما را افزایش دهد و ایمنی شما را در محل کار افزایش دهد.

نکات مهم برای حفظ و افزایش طول عمر مته بتن

برای افزایش عمر دستگاه در حین استفاده به نکات زیر توجه کنید:

پس از هر 15 دقیقه استفاده، دستگاه را به مدت 3 دقیقه خاموش یا متوقف کنید.

بعد از هر 100 تا 120 ساعت، ابزار خود را سرویس کنید. آن را به متخصصان بسپارید.

روغن یا گریس اضافه نکنید.

برای خرید چکش بادی با بهترین قیمت با کارشناسان ما با شماره 02133753929 تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

5 + 15 =

با ما در تماس باشید